Fira Första Maj med Vänsterpartiet i Sörmland!

Första maj firas under parollen Inte till salu! Följande partiföreningar har rapporterat in hur de kommer att uppmärksamma arbetarnas dag den 1 maj.

Eskilstuna
Samling och appelltal på Fristads- torget 11:00. Demonstrationståget avgår 11:30. Tal vid Rademachersmedjorna 12:30. Daniel Riazat, riksdagsledamot och ut- bildningspolitisk talesperson för Vänsterpartiet, samt talare från Ung Vänsters förbundsstyrelse Joe Hills historia framförs med banjo, durspel och berättelser av Daniel Rudholm 13:00.

Gnesta:
1 maj har vi offentligt möte på Strömmentorget med lokala ta- lare, sång och musik med start kl.11.30.

Katrineholm:
Flygbladsutdelning 30/4. På 1:a maj uppmanas partikamrater att ansluta till någon av de närbelägna kommunernas firanden.

Oxelösund:
Manifestation på Järntorgets stora scen kl. 13.00 med huvudtal av Lars Ohly, lokala talare blir Patrik Renfors och Victoria Flo- res, samt sång och musik av Lasse Fornarve och Lennart Wantzin.

Nyköping:
Vi kommer ha gemensamt arrangemang med S som vanligt. Vi möts på torget kl. 14.00. För att kl. 14.45. Gemensamt går till Träffen med sedvanligt pompa och ståt. V:s första maj talare till- lika artist kommer vara Johan Johansson ( ksmb). Vi kommer som brukligt att dela ut priset ”hjärtat till vänster”.

Vingåker:
Firande tillsamamns med S,LO och ABF. Vi samlas i Föreningshuset kl 09.00 för fika och bland annat göra plakat. 10.30 är det samling vid Coops parkering för att tåga mot Säfstaholms slott där det kommer att hållas tal, sjungas samt serveras korv och fika.

Flen:
Visar filmen Förvaret klockan 14 på Sagabiografen i Flen. Ålders- gräns 15 år. Efter filmen finns möjlighet till diskussion. Kassan öppnar 1330, pris 40 kr. Arrangeras tillsammans med Ung vänster och ABF.

I Trosa anordnar man inget eget firande men gemensam resa kan ordnas till något annat firande. Hör av dig till Tommy Fogelberg som är ordförande.