• Jonas Sjöstedt

Vänsterskolan 23/2 – Politisk översikt och aktivist skola

Den 23/2, 11.00-15.00 inkl 30 min fikapaus då vi bjuder på en matig smörgås, kaffe och te, bjuder Vänsterpartiet Eskilstuna alla medlemmar i Sörmlandsdistriktet till en utbildningsdag. Under dagen serveras fika. Två teman kommer att behandlas – Politisk översikt och Aktivistskola. Båda viktiga och grundläggande för vårt kommande arbete. Vi får en bakgrund till aktuell politik som Vänsterpartiet driver och kommer att driva centralt och får sedan lära oss hur vi kan skapa opinion i en fråga och kunna påverka beslut. Utbildningshandledare från distriktet centralt kommer att hålla i utbildningen. Vi räknar med det kommer många engagerade medlemmar! Om du är intresserad av utbildningen och vill anmäla dig eller har frågor så kontaktar du [email protected] 0739-50 89 25 senast den 20/2. Anmälan är bindande!

Välkomna!

Vänsterpartiet Eskilstuna

En kommentar till Vänsterskolan 23/2 – Politisk översikt och aktivist skola

• Jättebra idé av Eskilstuna. Vi i södra/östra delen kommer att göra ett liknande upplägg. Ett utkast har gått ut till partiföreningarna i Nyköping, Oxelösund, Trosa och Gnesta.

Håkan Johansson

Bli medlem idag!