Pressmeddelande från Vänsterpartiet Sörmland. 100 procentig ökning!

Vänsterpartiet befinner sig just nu i en fas där alltfler människor söker sig till partiet som medlemmar med en vilja om att förändra Sverige ekonomiskt och ekologiskt till ett mer jämlikt och hållbart samhälle.

Vänsterpartiet har, sedan Jonas Sjöstedt valdes till partiledare 2012, fördubblat sitt medlemsantal, en 100 procentig medlemsökning!

Vänsterpartiet Sörmland är en del av denna ökning. Samtliga partiföreningar i Sörmland har ett ökande medlemsantal och vi är glada att meddela att distriktet nu har över 700 medlemmar! För Vänsterpartiet Sörmland innebär denna siffra en fördubbling av antalet medlemmar sedan 2012, en 100 procentig ökning!

– En anledning till att Vänsterpartiet Sörmland växer så starkt är att vi är det enda partiet som arbetar för att minska klyftorna i länet och i våra kommuner, säger Patrik Renfors, Distriktsordförande för Vänsterpartiet Sörmland. -Vi jobbar för mer resurser till välfärden, till skolan, till sjukvården, för stöd till barn med särskilda behov, för en förstärkt psykiatri, en förstärkt elevhälsa och för bättre arbetsförhållanden för våra anställda i kommuner och landsting. Jag tror folk ser det och uppskattar det vi gör!

Vänsterpartiet Sörmland

Patrik Renfors Distriktsordförande 070-537 91 99