Vänsterpartiet i Sörmland firar första maj under parollen-Inte till salu

Katrineholm: Medlemmar samlas 18.00 på Villa Sandhem för middag och möte. 20.00 öppnas portarna för allmänheten, en politisk och musikalisk kväll med proggbandet Reclaimers.

Trosa: Uppmanas delta på annan ort.

Eskilstuna: Samling 10.00 på Järntorget för appelltal och uppställning, tåget avgår 11.00. Möte i Rademachersmed-jorna 12.00. Huvudtalare Fredrik Pettersson, politisk redak-tör på Tidningen Folket. Tal av Maria Chergui. Musik av Stephanie El-hage och Jocke Combo.

Strängnäs: Uppmanas delta i t. ex. Eskilstunas arrange-mang.

Nyköping: Samling 11.30 på torget. Musik av Thomas Borin 12.00 . Tåget avgår 12.45 mot Träffen där det 13.15 bjuds på en mängd aktiviteter, tal av bland annat Lotta Johnsson Fornarve riksdagskandidat, prisutdelning av Hjärtat till Vänster samt musik.

Vingåker: Vid önskemål om samåkning till firande på an-nan ort kontakta [email protected]

Gnesta: Torgmöte 12.00 på Strömmentorget. Talar av riks-dagsman Torbjörn Björlund, Lena Staaf, Anders Simme och Kent Eriksson. Trubadur Pär Sörman, Anders Simme och trummande killar ifrån Långsjö Teater underhåller.

Oxelösund: Start 14.00 på Järntorget. Appell av Patrik Renfors. Politisk dialog mellan Ingela Wahlstam och Victoria Flores Sanchez. Appell av järnbruksklubbens IF-metallordförande Emil Carlsson. Huvudtalare är Jens Holm riksdagsledamot och f.d. EU-parlamentariker. Ett chilenskt band spelar latinamerikanska kampsånger.

Flen: 14.00 visas filmen Godheten av Stefan Jarl på Saga-biografen. (Filmen som SVT inte vågar visa.) 19.00 ge-mensam middag på Mozzarella musik av Tomas Zidén Trio. Föranmälan till [email protected], ange kött, fisk, kyckling eller veg.