Introduktionsdag för nya medlemmar i Eskilstuna

I lördags höll Vänsterpartiet Sörmland en introduktionsdag för nya medlemmar i distriktet. Som ombudsman föll det naturligtvis på min lott att vara med och organisera och genomföra träffen, vilket jag också gjorde med glädje. Det var ett trettiotal förväntansfulla medlemmar som bänkade sig på partilokalen i Eskilstuna för att ta del av partiets historia och politik och framförallt träffa distriktets politiker och tjänstemän. Att få ett ansikte på namnen så att säga. Det personliga mötet och samtalet ansikte mot ansikte får aldrig underskattas i politiska och föreningssammanhang.

Inbjuden var också Mats Einarsson, partistyrelseledamot, som delade med sig av både kunskap och erfarenheter. Feedback från såna här tillställningar är alltid nyttigt och det efterfrågades att vi skulle ha tagit upp mer om partiets politikområden, bland annat feminismen. Det är svårt att klämma in allt man skulle vilja ta upp på en endagarskurs men naturligtvis tar vi till oss de synpunkterna inför nästa introduktionsdag för nya medlemmar.

Avslutningsvis vill jag säga att lördagens träff var en mycket trevlig tillställning med bra stämning och intressanta diskussioner. Nya medlemmar som vill ha förändring i samhället, som lyfter partiet, för den framåt och framförallt genom sitt medlemskap och vilja att skapa ett bättre samhälle för alla bidrar till att stärka och flytta fram vänsterns positioner inför valet 2014.

Vill du också bli medlem? Klicka på länken nedan och fyll i formuläret.

Tony Rosendahl
Ombudsman för Vänsterpartiet Sörmland