Vänsterpartiets landstingsgrupp i Sörmland söker politisk sekreterare

Vår nuvarande politiska sekreterare går i pension i början av sommaren. Därför söker vi nu en ersättare med stort intresse för politik och som delar Vänsterpartiets värderingar.

Som politisk sekreterare i landstingsgruppen arbetar du med politik, organisation och administration. Du ska vara en resurs för vår landstingsgrupp. Du kommer bland annat att ta fram underlag för gruppen i olika politiska frågor, arbeta med gruppens mediestrategier och opinionsbildande verksamhet. Du kommer att ha mycket kontakter med människor i landstingsorganisationen, i Vänsterpartiet och med medborgare.

Du måste vara bra på att uttrycka dig både skriftligt och muntligt och ha god organisationsförmåga. Du ska ha förmåga att både arbeta självständigt och tillsammans med andra, och uppskatta att pendla mellan strategiskt utmanande uppgifter och enkla rutingöromål. Vi förutsätter att du har datavana.
Erfarenhet från arbete i en politikerstyrd organisation som kommun och/eller landsting är en merit. Det är också en relevant högskoleutbildning inom statskunskap, ekonomi och juridik. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänstgöringsgraden är 100 % och anställningen är en visstidsanställning fram till 31 december 2014. I övrigt anställningsvillkor som gäller för tjänstemän vid landstingskansliet. Placeringen av tjänsten är vid Landstinget Sörmlands kansli i Nyköping.

Publiceringsdatum
2012-04-11.
Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning heltid.
Tjänstgöringsgrad 100 % visstid tom 31/12 2014.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ersättning
Fast lön enligt Landstinget Sörmlands reglemente för partistöd, för närvarande 60 % av referensarvodet.
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-04.
Ansökan kan skickas med vanlig post till: Vänsterpartiet, Lanstinget Sörmland, 611 88 Nyköping eller till e-postadress: [email protected]  med ”Ansökan politisk sekreterare” på ämnesraden.

Maud Ekman, telefon 0155-24 79 77 / 072-206 12 44, epost: [email protected]
Organisation/Företag
Landstinget Sörmland.

Adress
Repslagaregatan 19, 611 88 Nyköping.