Feministisk strategi

I början av september träffades tio sörmländska vänsterpartister för att diskutera feministisk strategi. Vi kom en bit på väg, men blev inte riktigt klara.

Helgen den 26-27 november fortsätter vi arbetet. Den här gången koncentrerar vi oss på hur vi ska stärka kvinnors politiska engagemang.

Självklart räknar vi med att alla som var med förra gången dyker upp nu också, men vi har gott om plats så också du som inte kunde sist är välkommen denna gång.

• Hur stärker vi kvinnor att arbeta politiskt?
• Vilket motstånd finns? Hur hanterar vi det?
• Räcker kvotering? Vad gör vi mer?
• På vilket sätt kan männen vara ett stöd?
• Vilket motstånd möter manliga feminister?

Utifrån konkreta exempel diskuterar vi alternativa möjligheter att reagera och agera i vardagliga situationer.

På kvällen samlas vi framför brasan för att ta ett genusgrepp på vår gemensamma visskatt. Ta gärna med egna texter för analys och framförande! (Denna gång använder vi riktiga gitarrer.)

Kanske blir det också instruktion i feministiskt självförsvar (fast bara för kvinnor, sorry killar men vi ska ordna något annat för er då), kanske blir det god mat (nej, såklart att det blir god mat!), kanske blir det kallt och långa skogspromenader (så ta med dig varma kläder och sovsäck), kanske blir det choklad med vispgrädde.

Platsen blir som förra gången:
Scoutstugan i Flen (Samling elljusspåret vid Hammarvallen, vi promenerar ut)

Lördag 26 november klockan 15.00
– söndag 27 november klockan 13.00 (lunch på restaurang i Flen).

Anmälan till distriktsexpeditionen, 0157-105 00, [email protected]
Tala också om ifall du behöver specialkost.

Välkomna!

Sara och Conny